Hát ilyet nem láttam még! Egy társaság aki az Aegon Magyarország partnere, képes volt Nogea Kft.-nek elnevezni magát és a donor logó kék elemét négyzet helyett körre változtatni! Hihetetlenül ócska! Megtévesztésre szerintem nem igazán alkalmas és nem hiszem, hogy bárki összekeverné a két céget de az Aegon helyében biztos nem hagynám, hogy ilyen módon lealázzák a brand-emet!

Kis nyomozás: elsőre valami trükkre gondoltam, vagy valami átveréses oldalra de utánakeresgéltem itt-ott, például internetes cégjegyzékben, és elég sok adatot találtam, köztük, hogy 2005 óta létező, működő cégről van szó! Gugliztam is rá egy párat és a találatok szerint egy másik blogger is megtalálta már őket és rengeteg kamunak tűnő, furmányos hirdetést is adtak fel szinte minden apróhirdetés oldalon.

Ebben a cikkben nem is egy hanem mindjárt egy csomó cég kapja a jól meggyúrt fikát! Az összeállításban egy csomó olyan nívós darab kapott helyet, melyekben a szárnyaló kreatívok így vagy úgy az emberi primitívséget-bunkóságot használják fel a termékük népszerűsítésére. Ez a fajta reklámozás népszerűbb mint valaha, lassan mindent így próbálnak rásózni az emberekre a fogyasztókra!

Djuice: ez a sorozat jól mutatja, hogy kit tartanak a célcsoportjuknak! Vegyen ilyet minden "beszélő arc" vagy "SMS-kutya" meg azok akiknek elfér a mellük egy kézben! (az elektrojunkie meg a dobos srác egész tűrhető volt)

A Gösser reklámoktól megszokhattuk már, hogy klisékkel és közhelyekkel operál de a képek, a zene minősége és az etetős(itatós) sörzuhatagok mégis felsőkategóriássá teszik őket.

"Te már megtaláltad az igazit, de fontos, hogy játszhass! A saját utadat járod, de a barátokra mindig van időd! Megküzdöttél a sikerért és megvan a saját választásod!"

Közhely, közhely, blabla de aztán jön az érdekesség:
"Neked is ugyanaz fontos, ami nekünk is számít."

Itt érezhető egy kis magyar hozzáadott érték, a szokásos interstate-el szokásos fekete alapra szokásos fehérrel kiírt üzenetben! Én egy kicsit kevesebb őszinteséget várnék, írják azt, hogy: "Neked is ugyanaz fontos ami nekünk." vagy "Nekünk csak az a fontos, ami neked számít."!
Szerintem ez egy jó példa, hogy egy átgondolatlan magyar fordítás vagy egy pici magyar adalék egy egyébként jól kitalált-kivitelezett reklámot is le tud húzni!

Elképzelem azt a kreatív brénsztormingot amikor mindenki hozza az ötleteit és valaki vázolja, hogy szerinte jópofa lenne, ha egy dögös csaj elővenne egy csokit a szájába venné és a pasija az irodában mindenki előtt lemeztelenedne és elélvezne mintha őt kényeztetné! Erre mindenki bólogat és elvetik az addig legjobbnak tűnő ötletet, hogy egy csaj kielégíti magát az új termékkel. Mindenki fel van dobódva az új ötleten de még kellene bele egy kis trendi adalék! Mi is legyen....mi is legyen? Még nem elég pronyó így! Hát perszeeee! Kell bele egy homoszexuális utalás, attól majd mindenkinek fog szólni! Azt már eddig is tudták, hogy inkább lányok a célcsoportja eddig a reklámnak, tehát a végére kellene egy fordított felállás, amikor is a fiú eszi a terméket és nő élvez el! Kééész is, mindenki megveregette a többiek vállát és érezték, hogy mennyire kreatív dolgot hoztak össze és milyen hamar.

 
Eszméletlen, hogy minden döntéshozón, marketingesen átment az ötlet és megcsinálták! Senki nem gondolt arra, hogy a "célcsoport" milyen asszociációkkal fogja fogyasztani/nem fogyasztani a terméket? Gratulálok mindenkinek, aki részt vett ebben a megerőltető folyamatban!
 
A további lépéseknél megnéztem volna az arcokat, amikor értelmezték a szkriptet! A megvalósításra amúgy nem sok rosszat lehet mondani, a kaszting, a környezet a zene (Marlena Shaw - California soul átdolgozás) a fúd demo (Terry Kemble) is kiváló színvonalú. Herz Péter rendezésével, a Frank és az Argus Film készítette.

 

Egy ideje megy a magyar verziója a Red Bull ötlettelen, unalmas reklámjainak legújabb része, melyben minden eddiginél jobban átjön a marketingeseik véleménye a "tisztelt" fogyasztóról!

A magyar spot szövege: Mami nézd! Milyen sokan ittak ma közülünk Red Bull-t.

süti beállítások módosítása